Nieuwe dirigent: Roel Meessen

We zijn verheugd om onze nieuwe dirigent, Roel Meessen, aan jullie voor te stellen! Roel heeft een rijke achtergrond in de muziek en staat te popelen om aan de slag te gaan bij het Kerkraads Fanfare Orkest. Hieronder vertelt hij meer over zichzelf, zijn passies en zijn ambities met ons orkest.

Kun je jezelf voorstellen?
Mijn naam is Roel Meessen, geboren in 1985 en woonachtig in Wijlre. Muziek zit in mijn bloed, dankzij mijn ouders en grootouders die zelf ook actief waren in de muziek. Als drummer/slagwerker, docent en dirigent heb ik mijn passie voor muziek omgezet in mijn levenswerk.

Hoe besteed jij het liefst je vrije tijd?
In mijn vrije tijd geniet ik het liefst van kostbare momenten met mijn gezin, familie en vrienden. Ook ben ik een liefhebber van concerten en theaterbezoeken.

Wat maakt dirigent/instructeur zijn zo leuk voor jou?
Het samenwerken met muzikanten en het streven naar het creëren van prachtige muziek is wat dirigent zijn voor mij zo boeiend maakt. Elke vereniging heeft zijn eigen karakter en uitdagingen, wat elke samenwerking uniek maakt.

Op welke muzikale prestatie ben je het meest trots?
Het oprichten en succesvol draaiende houden van mijn eigen band, 10 Feet Up, is een van mijn grootste prestaties waar ik trots op ben.

Kun je je grootste muzikale blunder noemen?
Hoewel ik gelukkig geen grote blunders tijdens optredens kan herinneren, heb ik wel eens essentiële onderdelen van mijn drumstel vergeten mee te nemen. Dat zorgde voor wat last-minute paniek!

Wat sprak jou aan in het Kerkraads Fanfare Orkest?
Het vernieuwende karakter en het out-of-the-box denken van het orkest spraken mij meteen aan. Ik kijk ernaar uit om samen met dit enthousiaste gezelschap muzikale hoogten te bereiken.

Nog meer bekijken en beleven